Thursday, April 23, 2009

老妈子,以我为荣吧!

今天才考完了所谓的考试,我去游览朋友们的部落格,多数都是讲考试的,可见我们大伙最近的课题就是考试啦,全部人都在讨论着,就连小便的时候也讲.

这次的考题是教育局设的,所以整个吉隆坡都考着一样的考卷.然而,每间学校考试的时间表不一,这也造就了考题外泄的问题咯.同学们四处搜索考卷,跟别校的人讨啊,补习中心有给啊.如果每人都事先知道题目那这个考试还有意义吗?我们只是在浪费纸张.

我很诚实的告诉你们,我又问朋友要拿tips,但我是要知道出哪一课,不是哪一题会怎样出,答案是什么。我想要尽自己的努力去考试,不是去背答案。把考卷的答案背起来,再写会出来是考试吗?我不想加以评论,自己想。在别校把考卷从头到尾抄了一次,会到学校还要装无辜,这种人心机有几重可想而知。

考试进行时,你抄我的,我抄他的,抄来抄去。我可以预测成绩一出,他们一定会很满足,他们的父母也可能开始对年尾的大考有所恫憬。我可能会成为班上最后一名,但我的内心会是平静的,因为我对得起我自己。我过马路不怕给车撞,下雨外出不怕给雷劈,下楼梯不怕会跌倒,我是清白的。我相信我老妈子,看到我考到烂一定会不高兴的,但我知道她宁可我成绩烂也不想我人品烂,因为我不认为她会喜欢骗回来的成绩。宁可不及格,也不愿低头。士可杀,不可辱。

作弊只是在syok sendiri而已。同学,你们真的开心吗?

9 comments:

  1. some of them dont even want to remember, just type the answer on their phone and copy when exam...

    ReplyDelete
  2. 哈哈。。。
    好有男子气概哦。。。
    撑你。。。。

    ReplyDelete
  3. 谢谢你们的认同。。。
    感动,眼泪要掉了。。。

    ReplyDelete
  4. 我无地自容,我有个竟然跟我一样想法的朋友...
    哈哈...太感激上天了...

    ReplyDelete
  5. >>heartbreak
    我们本来就是同种人来的啦,想法当然是差不多咯。。。

    ReplyDelete
  6. Hey, leng chai nephew! so long never leave you a message.. rest assure that I'd been following your writing, but just lurking and no comment.. this time i need to tell you that im kinda proud of you :-) *provided this is not a sour grape la, coz others manage to get the leaked question but you dont! ha ha!*
    agreed with your rant and especially this which you said 宁可我成绩烂也不想我人品烂..
    in my STPM 1995, everybody got the leaked MCQ paper for pengajian am, that includes me! but i din't bother to look at it, not that i dont think its rite morally or boasting for self righteousness.. maybe im too confidence? or arrogant like you? ha ha.. one third of that questions came out exactly as its leaked!! i did felt regret for awhile!!! its STPM for christ sake, it is you getting in to uni or you are out working.. unlike you now pampered with choices of private colleges and parents who understand the important of education and worked their ass off just to make sure you get it.. so conclusion
    1) you must continue carry this rite attitude that makes us all proud all the way even with greater temptation.. attitudes that matters, not the result of your exam.. keep walking proud with you head held high!!
    2)your title says 老妈子,以我为荣吧, not only our mum, we all do.. at the same time, appreciate what you r blessed with, from ppl who loves you! :-)

    musing from your uncle
    jason chan

    ReplyDelete
  7. >> Uncle jason
    Thanks for ur support oso, but next time leave more comment la coz is those comment tht let me know there is someone who is reading my post then only will motivate me to write more ma.

    ReplyDelete
  8. Good! Glad to know that you have this kind of attitude. Wish you good luck. Without all those TIPS, hopefully u are not the 班上最后一名. Haha! ......

    ReplyDelete